دنبال کننده ها

۱۳۸۸ تیر ۱۸, پنجشنبه

پیام حزب سبز‌های سوئد به مناسبت سال روز ۱۸ تیر(ولی‌ روزی خواهد رسید که پرچم آزادی در ایران و تهران به اهتزاز در خواهد آمد.)

ده سال پیش در نهم جولای (هجدهم تیر 1378)، اعتراض دانشجویان در ایران با ضرب و شتم، خشونت، و به عبارتی سرکوب روبه‌رو شد. چندین دانشجو در آن روز، ‌همچنان که در اعتراض‌های چند هفته‌ی اخیر دیدیم کشته شدند، و تعدادی دستگیر و به چند سال زندان محکوم شدند.
امروز حکومت اسلامی، سنگدلانه اعتراض‌های مردمی را سرکوب می‌کند، ولی‌ روزی خواهد رسید که پرچم آزادی در ایران و تهران به اهتزاز در خواهد آمد.
سرکوب اعتراض‌های مسالمت‌آمیز در درازمدت ممکن نیست و بالاخره به پیروزی منتهی خواهد شد.
جنبش سبز‌های سوئد و تمام دنیا از مبارزات دانشجویان و مردم ایران برای دمو کراسی و عدالت حمایت می‌کند.
ما از مبارزه‌ی مسالمت‌آمیز و مداوم، برای تحقق جامعه‌ای که در آن انتخابات آزاد، عادلانه و دمکراتیک باشد حمایت می‌کنیم.
در طول بیش از دو هفته از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران، چندین نفر به وسیله‌ی پلیس و نیروی انتظامی این کشور کشته و خیلی‌ها مجروح و بازداشت شدند. آزادی‌خواهی مردم در درازمدت هرگز نمی‌تواند سرکوب شود. دانشجویان همیشه پیشقراول مبارزه برای آزادی، حقوق بشر و دمکراسی بوده‌اند. حزب سبز‌های سوئد با تمام توان از مبارزات مسالمت‌آمیز برای آزادی، دمکراسی و حقوق بشر در ایران حمایت می‌کند.
ما هرگز از یاد نخواهیم برد آنانی‌ را که زندانی شده‌‌اند. برای آزادی آن‌ها از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
اعتراض های مردمی در ایران آشکارا نشان داد که ارتباطات اجتماعی، دیجیتالی و رسانه‌ای چه امکاناتی تازه‌ای فراهم کرده و استفاده خلاقانه از اینترنت، فیس بوک و تویتر چه نقشی‌ در مبارزه برای دمکراسی به‌وجود آورده است.
ما می‌خواهیم که رژیم ایران به حقوق بشر و دمکراسی‌ احترام بگذرد. فقط انتخابات آزاد و احترام به حقوق بشر می‌تواند یک جامعه و محیط زیست پایدار به‌وجود بیاورد.
حزب سبز‌های سوئد
برگردان از : مقصود رنجبر (از اعضای حزب سبزها)
من امروز این متن را به نماینده گی از حزب در دومین گردهمایی‌ گروه «ابتکار مردمی» در حمایت از جنبش مردمی و آزادی‌خواهانه‌ ایران بین ساعت 30/17 تا 30/20 در میدان مینت mynttorget شهر استکلهم برگزار می‌شود قرائت خواهم کرد
www.folkinitiativet.blogspot.com
متن پیام به سوئدی را اینجا بخوانید

http://mp.se/templates/Mct_78.aspx?avdnr=13728&number=172597

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر