دنبال کننده ها

۱۳۸۸ مرداد ۲۸, چهارشنبه

چرا تشکیلات راه سبز امید؟آیا باید نگران شد یا خوشبین؟

چندی پیش موسوی در دیداری با تعدادی از دانشگاهیان گفت که راهی‌ جز ادامه اعتراضات نداریم و ممکن است این راه ۶ ماه تا ۲ سال طول بکشد تا ما بتوانم به نتیجه ای‌ برسیم. ظاهراً موسوی با توجه به این تحلیل اقدام به راه اندازی تشکیلات "راه سبز امید" کرده است.

ولی‌ چرا راه اندازی" تشکیلات " به جای حزب و یا جبهه؟ آیا باید از وقوع این اتفاق نگران شد یا خوشبین؟ به نظر من، هم باید نگران شد و هم خوشبین. نگران از این جهت که موسوی با توجه به عزم رهبر بر ایستادگی در برابر خواست مردم و حذف مخالفان دست به این اقدام زده است.

این عزم راسخ خامنه ای به صراحت در روز تنفیذ احمدی‌نژاد اعلام و شرح داده شد. او به احمدی‌نژاد گفت که امروز نیروها ۳ دسته اند یا مخالف دولتند که کاری بهشان نداشته باش و یا منتقد دولتند که از نظراتشان استفاده کن وسرانجام از موافقان دولت استفاده بهینه کن. در سا یت رهبر نیز در رابطه با غایبان روز تنفیذ آمده است که آنقدر مقامات لشکری و کشوری حضور داشتند که جایی‌ برای غایبان وجود نداشت و همچنین آمده است که رفسنجانی‌ هم هیچگاه مخا لفتش با احمدی‌نژاد را پنهان نکرده است.

به اعتقاد من راه اندازی تشکیلا ت "راه سبز امید" در راستای پیش بینی‌ و تحلیلی است از سوی موسوی که از وخیمتر شدن اوضاع در آینده‌ای نه چندان دور خبر میدهد. در چنین شرایطی نه حزب کارساز خواهد بود و نه جبهه ، چون تصمیمات سخت باید در حلقه‌ای بسیار کوچک که بتواند از شنود نیروهای غیبی در امان باشد گرفته شود. همانطور که علی‌ رضا بهشتی‌ نیز اعلام کرد هسته مرکزی این تشکیلا ت بیش از ۵-۶ نفر نخواهد بود از جلمه این نفرات می‌توان از موسوی، خاتمی، کروبی (به نظر من خود بهشتی‌ و نما ینده ای از طرف رفسنجانی‌ که یک ترجیحا اطلاعاتی‌ سابق، مثلا یونسی خواهد بود هم میتوانند در جمع اعضا باشند ) نام برد.

اوضاع وخیمی که برای آینده میشود پیش بینی‌ کرد عبارت است از ممنوع شدن احزابی چون مشارکت و مجاهدین انقلاب اسلامی. که این پروژها با آغاز دادگاه دستجمعی و تعطیلی روزنامه اعتماد ملی‌ عملا به مرحله اجرا رسیده است.

به اعتقاد من این رویا رویی هرروز شدیدتر خواهد شد. کافیست که حمله هماهنگ امامان جمعه به کروبی به بهانه فاش کردن تجاوز به زندانیان و در مقابل آغاز سفرهای صانعی جهت دیدار و آماده سازی مقلدان خود و انتقادات بی‌ پرده او از کلیت حاکمیت را پیگیری کنیم تا غیر ممکن شدن مصالحه در چار چوب این حکومت را در یابیم.

صد البته منتفی شدن مصالحه بین نیروهای درگیر در حکومت خوشبینی به آینده را نوید میدهد که بی‌ شک به نفع ایران و مردم ایران‌ است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر